Sunday, October 10, 2010

Κοίτα αυτό τον κόσμο με τα κιάλια είναι πιο ασφαλές.

Βρες τι είναι !!!
Το βράδυ, όλο πας γύρω – γύρω αλλά ποτέ δεν περνάς από μέσα. Το όνομά της καμία συσχέτιση δεν έχει με την χρηστικότητά της. Είναι απόδειξη πως όλα τα πράγματα έχουν την ακμή και την παρακμή τους.

Γιατί όπως έλεγε και η ενημέρωση στο διαδίκτυο :
Σύμφωνα με το αρχικό πολεοδομικό σχέδιο της Αθήνας των Κλεάθη και Ζάουμπερτ (1834), ο χώρος προοριζόταν για την ανέγερση των Ανακτόρων… Ο χώρος διαμορφώθηκε σε πλατεία το 1846 και αρχικά πήρε το όνομα Πλατεία Ανακτόρων και στη συνέχεια Πλατεία Όθωνος, προς τιμή του βασιλιά. Αποτελούσε το βορειότερο άκρο της πόλης και το τέρμα του εξοχικού περιπάτου των Αθηναίων της εποχής.(sansimera 2010)
Όλα τα πράγματα έχουν την ακμή και την παρακμή τους. Και μετά τι;

Ωστόσο το λεξικό λέει:
OMONOIA = Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Ομόνοια είναι γνωστή μία θεότητα που προσωποποιούσε την ομόνοια και τη συμπόνια μεταξύ των πολιτών. Η Ομόνοια γενεαλογείται ως θυγατέρα του Σωτήρος και της Πραξιδίκης, και αδελφή της Αρετής. Στην Ολυμπία υπήρχε βωμός της Ομονοίας, ενώ άλλο βωμό της είχαν ιδρύσει κατά την παράδοση οι Αργοναύτες στη νήσο Θυνιάδα. Ναοί της Ομονοίας υπήρχαν στη Μίλητο και στις Τράλλεις. (Emmy Patsi-Garin 1969)

Η έρευνα λέει : (περιοχή μελέτης Κεραμεικός-Μεταξουργείο)
Σύμφωνα με τον Ουίλς (2008) στην ηλικιακή ομάδα της έρευνας 18-25 το 91 % δηλώνει την επιθυμία να εγκατασταθεί σε άλλη περιοχή και η εγκληματικότητα της περιοχής είναι το σημαντικότερο κοινωνικό πρόβλημα σε ποσοστό 97.1% των ερωτημένων.Ο παρακάτω χάρτης που εμπεριέχεται στην έρευνα του Ουίλς απεικονίζει με κόκκινο χρώμα τα εγκαταλειμμένα κτίρια της περιοχής (244 στο σύνολο !!!)και με πράσινο χρώμα τα κενά οικόπεδα.

Και ενώ σε αυτές τις νεοκλασικές-εγκαταλελειμμένες κατοικίες δήθεν κληρονομιά σου – εσένα του έλληνα- κοιμούνται σωρηδόν άστεγοι- τυχαίοι και λοιποί, η αστική διάχυση της πόλης συνεχίζεται και συνεχίζεται..   

Το Χοτέλ Άλμα λέει: Η πλατεία Ομόνοιας είναι η δεύτερη σπουδαιότερη πλατεία της Αθήνας, μετά την πλατεία Συντάγματος. Αποτελεί μια μικρογραφία της πρωτεύουσας καθώς διαθέτει γραφικότητα, κοσμικότητα, λάμψη, γοητεία και εμπορική κίνηση. (hotelalma 2010)
Λέει και άλλα τέτοια γαμάτα! Πραγματικά άμα θες να γελάσεις διάβασε όλο το κείμενο!!

Το ρακούν λέει:  (για τις βραδινές ώρες):
Ποσοστό  αυθαίρετης κατηγοριοποίησης : 90% άποροι μετανάστες , 9% ζόνια, 1% άτυχοι τυχαίοι. 
Αναλογία φύλου : 98 % άνδρες  2% γυναίκες .
Περιγραφή εικόνας  : 100 % απερίγραπτη.

Γυρνάω κουρασμένη από το μπαλετάκι μου και έχω την τρομερή ιδέα να πάρω το μετρό από την Ομόνοια. Πότε μα ποτέ δεν κάνω αυτή την διαδρομή στην επιστροφή μου παρόλο που είναι η συντομότερή, και όχι τυχαία. Αλλά μάλλον χθες.. δεν ξέρω γιατί ήθελα να περάσω από εκεί. Ίσως η ακόρεστη περιέργεια ή η ανάγκη για να αηδιάσω και να μελαγχολήσω με το δράμα, όχι το δικό μου.. κάποιου άλλου κόσμου..

Ξαναπέρασα από εκεί πέρσι – συναρπαστικές εμπειρίες.. και πριν από αυτές τις συναρπαστικές εμπειρίες είχα να περάσω το βράδυ από εκεί αρκετά χρόνια και στο ορκίζομαι πως δεν ήταν καθόλου το ίδιο. Και λοιπόν, πέρσι πέρασα από εκεί για να επισκεφθώ το αστυνομικό τμήμα και να αναφέρω ότι με είχαν ληστέψει. Πήγα να βρω το δίκιο μου, στο αστυνομικό τμήμα .. η ελπίδα πεθάνει πάντα τελευταία λένε .., εδώ γελάμε  στο αστυνομικό τμήμα σου λέω πως πήγα.. Ο καράβλαχος τσόσμπα με ρωτάει πριν καν του πως τι και πως: ‘πού στην Μάρνης; και του απαντάω : ‘ Όχι , εκεί με είχαν ληστέψει ένα μήνα πριν , σήμερα με λήστεψαν στην Αγίων Ασωμάτων.  Περιττό να σου πω πως δυο τετράγωνα πιο κάτω από το περιστατικό δυο τσόνια έπιναν φρεντοτσίνο!! Τους το ανέφερα, ναι, και έπραξαν αναλόγως. Αυτά, τα λοιπά διαδικαστικά δεν σε πολυαφορούν, πιστεύω πως το κύριο συμπέρασμα έχει βγει. 

Εεε και για χθες δεν ξέρω τι να σου πω.. Πονάω λίγο που αυτό είναι το κέντρο της πόλης μου.  Τι να σκέφτονται για το παρόν και για το μέλλον τους αυτοί οι ‘ξένοι’; Η μετανάστευση / μετακίνηση του πληθυσμού είναι η επιστήμη που ποτέ κανείς δεν σπούδασε και η πολίτική που ποτέ κανείς δεν ασχολήθηκε, σε αυτόν τον τόπο. Άραγε μπορούν να σκεφτούν το παρόν και το μέλλον  τους αυτά τα ζόνια; Κράτος πρόνοιας στο κράτος παράνοιας, ούτε συζήτηση. Και εγώ τώρα τι; Το παίζω ότι συμπάσχω με το να τους κοιτώ και να μελαγχολώ; Αστείο πράγμα, ούτε κατά διάνοια δεν θα μπορέσω να τους νιώσω έστω για λίγο, να μπω στον κόσμο τους. Όταν θα φτάσω σπίτι, και πάλι θα μπω στο facebook  και θα βολευτώ στον δικό – κατά πολύ βολικότερο – κόσμο.

Αυτά συμβαίνουν στο κέντρο της πόλης μου. Αυτά βλέπω στο κέντρο της πόλης μου. Αυτά νιώθω στο κέντρο της πόλης μου. Γεωγραφικές συντεταγμένες  : 475,919.367 & 4,203,802.940…περίπου.

Sansimera. 2010 [online]
Διαθέσιμο στην: http://www.sansimera.gr/articles/324. [Εύρεση στις 10 Οκτωβρίου 2010]

Emmy Patsi-Garin (1969) . Επίτομο λεξικό Ελληνικής Μυθολογίας, Αθήνα, Χάρη Πάτση.

Ουίλς Αλέξανδρος (2007). Εγκαταλελειμμένο στεγαστικό απόθεμα: δυνατότητες διαχείρισης, Πτυχιακή Εργασία, Αθήνα, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.

Hotelalma. 2010 [online]
Διαθέσιμο στην: http://www.hotelalma.net/catalogs.htm. [Εύρεση στις 10 Οκτωβρίου 2010]




1 comment:

  1. Είναι αυτή η γραφικότητα όπως λέει και το Hotel Alma θα μπορούσαμε να πούμε οτι υπάρχει, αφού το γραφικό δεν έχει απαραίτητα αυτή την θετική σημασία που πιστεύουμε απο τους ταξιδιωτικούς οδηγούς της Πράγας. Αλλά οχι λάμψη και γοητεία! Αυτή η πλατεία του ράβε-ξήλωνε, δύσκολα θα μπορούσε να είναι κάτι που σαν αυτό που θα θέλαμε να εκπροσωπεί το κέντρο της πόλης. Όπως λες, ο κόσμος του facebook όπως και να το κάνουμε είναι ενας βολικότατος κόσμος, όπως αυτός του καναπέ και της τηλεόρασης. Ο κόσμος της 100% απερίγραπτης εικόνας είναι κάτι που δεν θέλεις δίπλα σου, αλλά είναι μια πραγματικότητα για την στην οποία παίζει τον ρόλο της αυτή η απέχθεια απο εμάς τους "πολιτισμένους", που γράφουμε γι'αυτά στα μπλόγκ μας. Και συ και εγώ ξέρουμε ότι (όσο και αν το θεωρώ ανεπίτρεπτο να συμβαίνει αυτό ΕΚΕΙ) ο "καθαρισμός" της πλατείας και των γύρω περιοχών απλά θα μεταφέρει
    το πρόβλημα αλλού. Πρόβλημα και εμπόριο στο οποίο η ΕΛ.ASS παίζει βασικό ρόλο, το γνωρίζουμε όλοι. Αντι να δαπανούνται χρηματικά ποσά για τις στολές, τις περιπολίες και τις προσλήψεις ας περιποιηθεί ο Δήμος ή αυτός ο αρμόδιος που συνέχεια αναζητάμε στην Ελλάδα τα εγκατελλειμένα κτίρια. Η Ελλάδα του "εγώ" δεν κατανοεί οτι για την (ομαλή) επαναφορά των περιοχών αυτών θα πρέπει να συνεισφέρεις και εσύ κάτι από τους φόρους σου, αλλιώς η κατάσταση θα ΕΙΝΑΙ αυτό το αδιέξοδο. Στην τελική δεν φταίνε οι "ξένοι" για την ανύπαρκτη μεταναστευτική πολιτική και πρόνοις. Τόσα κενά κτίρια, τόσοι άνθρωποι που κοιμούνται στα παγκάκια - μαθηματικά δεν βγαίνει.
    Να μου πείς, ποιός Έλληνας εμπιστεύεται το κράτος του; θα τα φάνε και αυτά...

    ReplyDelete